Udgivet

Den nye sæson fællestræning frem mod Telenor CPH Marathon starter søndag den 5. november. Du kan også være med. 

Går du med en maratondrøm i maven, som skal indfries i 2018? Så er det nu, du skal finde træningsskoene frem og gøre plads i kalenderen til et par eller tre ugentlige løbeture fra nu og frem til Telenor Copenhagen Marathon den 13. maj.

Løb med til den første officielle maratonfællestræning i år og find ud af, om det er noget for dig.

Træningen starter nu

Vi starter søndag den 5. november, hvor vi skruer op for en denne sæsons fællestræning, som klæder dig på til at løbe Telenor Copenhagen Marathon til maj.

Træningen finder sted hver søndag kl. 9.30 fra Østerbro Stadion i København. Træningen er helt uforpligtende og gratis at deltage i, og du kan deltage de gange, som det passer dig.

Læs mere og se hele træningsplanen her

Find træningsplanen i appen

Du kan også finde hele træningsprogrammet i den gratis Telenor CPH Marathon app, hvor du også kan tilføje træningerne til din kalender. Download appen til iOS her eller Android her.

Succes med fællesskab

Fællestræningen tiltrækker hver søndag mellem 400 og 800 løbere på alle niveauer. Selvom Sparta, som arrangerer Telenor Copenhagen Marathon, begyndte med fællestræningen for mere end 30 år tilbage, er det altså stadig et hit blandt rigtigt mange løbere.

For det, som fællestræningen tilbyder, er et socialt fællesskab omkring løbetræningen i de mange måneder, den står på. Her kan du løbe sammen med andre, hente gode råd og sparring fra dine løbemakkere, udveksle erfaringer med mere rutinerede løbere og ikke mindst drage nytte af al den rutine og viden, som fartholderne kan bidrage med. De er der for det samme – nemlig at støtte, vejlede og motivere alle de mange løbere, der drømmer om at gennemføre maraton i Københavns og Frederiksbergs gader.

Læs også: Bliv klogere på Spartas pacesettere

Et niveau for alle

Uanset om du løber langsomt eller hurtigt, er der et niveau for dig. Du kan vælge mellem 11 tempogrupper, som løber i kilometertider fra 4:15 og helt ned til 7:00 minutter. Er du i tvivl om, hvor hurtigt du skal løbe, så start hellere et par niveauer for langsomt end for hurtigt og spørg evt. fartholderne, hvis du er usikker.

Her til fællestræningen er det meningen, at du skal blive god til at løbe langt – ikke hurtigt. Det har du dine forskellige tempo- og intervalpas i ugens løb til at arbejde med.

Se også: Få din egen træningsplan med Nike+ Run Club

Snart kan du træne i hele landet

Sidste år introducerede Sparta også gratis fællestræning rundt omkring i landet, bl.a. i Holbæk og Jyllinge. Det viste sig som en stor succes, der blev drevet med stor entusiasme af lokale løbefællesskaber.

Fra starten af 2018 kommer konceptet ud til endnu flere byer i hele Danmark, så endnu flere kan træne sammen i et socialt fællesskab – helt gratis, naturligvis.

Vil du vide mere om maratontræning?

Så tilmeld dig Sparta Løbs nyhedsbrev, hvor vi over de kommende måneder vil dele tips og inspiration med dig om bl.a. maratontræning, testløb og meget mere. Du kan altid afmelde dig igen.

Tilmeld dig nyhedsbrevet her

Share this with your friends ...Tweet about this on TwitterShare on Facebook