thems-blog1

Husk! Næste live Q&A med Henrik ThemFacebook.com/cphmarathon onsdag den 29. marts kl. 19.00 – 21.00

Video og blogindlæg

Blogindlæg #3 – Tips til fornuftig forårstræning

Foråret er på vej, og du kan nemt blive fristet til at være spontan. Men for dig, der træner op til maraton, er den slags forårsfrisind en skidt ide. Her får du mine tips til, hvordan du afvikler din forårstræning med fornuft og omtanke.

Læs, hvordan du tilrettelægger en fornuftig forårstræning her

Blogindlæg #2 – To fokuspunkter i denne træningsfase

Med godt fire måneder til dit maraton er vi gået ind i en vigtig fase, hvor grundstenene til din maratonform skal lægges. Det handler ganske enkelt om at knække koden til at få etableret en god træningsrytme, og  det allervigtigste lige nu kan faktisk beskreves med to ord.

Læs om de to vigtigste fokuspunkter her

Blogindlæg #1 – 3 trin til en god start

Det er virkelig vigtigt at få en god start på træningen op til et maraton. Især hvis det er dit første. Mange spørger mig, om man ikke bare skal komme i skoene og afsted. Jo … men hvis du lige stiller dig selv tre spørgsmål, inden du løber derudad, så lover jeg, at du får et meget bedre afsæt. Og meget større chance for faktisk at komme hele vejen i mål!

Læs om de 3 trin til en god start her

Podcasts

Tema #1: Testløb, vintertræning og træningsdagbog

I denne dedikerede løbepodcast sætter jeg fokus på testløb – noget, der bør være en del af dine forberedelser op til Telenor Copenhagen Marathon. Hvordan skal man egentlig gribe testløb an? Vi snakker også om vintertræning, for hvorfor skal man overhovedet træne i denne kolde tid, når man kan finde programmer på nettet, der kan gøre dig klar til maraton på 12 uger?

Hør eller download podcasten her

Træningsprogram

Er du maratondebutant? Følg eller lad dit inspirere af mit 18 ugers træningsprogram – helt gratis. Så kommer du nemt i gang med et fornuftigt træningsforløb direkte målrettet Telenor Copenhagen Marathon den 21. maj 2017.

Hent træningsprogrammet her

Tips, råd og inspiration

Bakketræning er og bliver en vinder. Her får du inspiration til tre forskellige bakketræningspas, som træner din kondition, styrke og løbestil på én og samme gang.

Læs mine forslag til bakketræningspas

Gode råd kan man (næsten) altid bruge. Her får du mine bedste begyndertips, som forhåbentlig hjælper dig godt på vej mod dit første Telenor Copenhagen Marathon.

Læs mine 10 maratonråd her

Share this with your friends ...Tweet about this on TwitterShare on Facebook