Spartas gratis fællestræning til Copenhagen Marathon

Udgivet

Vær med i træningsfællesskabet frem mod Copenhagen Marathon, når Sparta starter gratis fællestræning fra Østerbro hver søndag.

Vil du løbe maraton i 2022, så er det nu, du skal finde løbeskoene frem.

På søndag den 14. november kl. 9.00 inviterer Sparta nemlig til årets første maratonfællestræning, hvor vi i samlet flok starter træningen op frem mod Copenhagen Marathon 2022.

Spartas fartholdere står klar til at tage imod nye maratonaspiranter såvel som rutinerede løbere. Vi har nemlig tempogrupper fra 6:30 min/km og op til de hurtige, der løber i 4:30 min/km.

Mødestedet er altid Østerbro Stadion, hvor vi både starter og slutter.

Fra 10 km til maraton – uden binding

Meningen med fællestræningen er, at vi sammen bygger formen stille og roligt op.

Vi starter ud med et par relativt korte ture på 10 km. Efter to uger stiger vi til 12 km, og i løbet af december kommer vi op på 14 og til sidst 16 km.

Tommelfingerreglen er, at distancen stiger støt med 10-20% for hver uge op til maraton, så kroppen kan følge med.

Hvis du oplever, at du har valgt en for hurtig tempogruppe, kan du nemt lade dig falde tilbage og vente på den næste gruppe, da alle løber den samme rute.

Du skal ikke tilmelde dig træningen – bare mød op og løb med, når du har lyst.

Find mere praktisk info og se hele træningsplanen her

Mere end træning

Fællestræningen i København tiltrækker hver søndag hundredvis af løbere på alle niveauer.

Det, som fællestræningen tilbyder, er ikke bare muligheden for at få sat ugens lange træningstur i system med tilrettelagte ruter og drikkestop.

Du får også et socialt fællesskab omkring løbetræningen i de måneder, som træningen står på, hvor du kan hente gode råd, sparre med dine løbemakkere, udveksle erfaringer med mere rutinerede løbere og ikke mindst drage nytte af al den rutine og viden, som fartholderne kan bidrage med.

Spartas Fællestræning til Telenor Copenhagen Marathon

Spartas pacere løber også med på selve løbsdagen, hvor du kan følge dem for at komme i mål i din ønskede sluttid. De er kendt for deres præcise sluttider.

Vælg mellem følgende pacegrupper

4:30 – 4:45 – 5:00 – 5:15 – 5:30 – 5:45 – 6:00 – 6:15 – 6:30 min/km

Træn med Sparta i hverdagene

Har du lyst til at få mere struktur på din træning? Et socialt træningsfællesskab? Eller søger du ny inspiration og udfordrende træning, der giver resultater?

Så kan du melde dig ind i Sparta Atletik & Løb og træne frit på vores mange løbehold alle ugens dage.

Læs her, hvordan du kan blive medlem af Sparta