FAQ

Her kan du finde svar på de oftest stillede spørgsmål i forbindelse med tilmelding og deltagelse i Telenor Copenhagen Marathon. Savner du et punkt på listen, eller kan du ikke finde svar her? Skriv gerne til os på [email protected]

Oftest stillede spørgsmål

Hvordan tilmelder jeg mig Telenor Half Marathon?

Tilmelding foregår online på cphmarathon.dk eller via Telenor CPH Marathon App’en. Online tilmeldingen er åben frem til torsdag kl. 12.00, hvorefter tilmelding skal ske på Telenor Copenhagen Marathon Expoen eller i informationen i start- og målområdet på løbsdagen fra kl. 7.30.

Hvad koster det at deltage?

Prisen er 675 kr. indtil 22. april. Fra og med 23. april stiger prisen til 725 kr.

Hvad er inkluderet i prisen?

Foruden startnummer, en Nike løbe-T-shirt og en finisher-medalje.

Er der et begrænset antal pladser?

Nej, der er ikke fastlagt et deltagerloft.

Afvikles der DM til Copenhagen Marathon?

Nogle år afvikles der DM i forbindelse med Copenhagen Marathon. Information om, hvor DM i maraton afvikles kan findes på Dansk Atletik Forbunds hjemmeside.

Hvor og hvornår går starten til Telenor Copenhagen Marathon?
Starten går fra Islands Brygge søndag den 13. maj 2018 kl. 9.30.

Hvordan afvikles starten?

Starten afvikles i en samlet, rullende start. Det vil sige, at løbet startes ved startskuddet, hvorefter først den seedede elite og derefter de øvrige deltagere krydser startstregen. Hele starten tager cirka 25 minutter.

For at alle får den bedst muligt start og løbsoplevelse, bedes alle deltagere placere sig korrekt i startfeltet i henhold til deres forventede sluttid. Der tildeles ikke startbokse, men der er skiltning langs hele starten samt pacegrupper med balloner, så man kan finde den placering, der passer til ens realistiske sluttid.

Er der begrænsninger på, hvem der kan deltage?

Alle der er sunde og raske og i stand til at gennemføre hele distancen ved egen hjælp, kan deltage. Læs yderligere vigtige deltagervilkår og betingelser her

Kan jeg blive indplaceret i elitefeltet?

For at blive indplaceret i elitefeltet skal man opfylde de gældende tidskrav. Læs mere her

Hvilke oplysninger skal jeg angive ved tilmelding?

Du skal oplyse navn, e-mail, køn, nationalitet og fødselsdato for alle løbere, der skal tilmeldes. Hvis du oplyser dit telefonnummer, vil du – udover den deltagerinformation, du modtager per e-mail – som en service også modtage udvalgte vigtige deltagerinformationer per sms.

Skal jeg oplyse størrelse på T-shirt ved tilmelding?

Nej. Du vælger størrelse, når du afhenter din T-shirt på Telenor Copenhagen Marathon Expoen.

Kan jeg tilmelde flere løbere ad gangen?

Ja, det er muligt at tilføje flere løbere ad gangen i en almindelig tilmelding. Du skal kunne oplyse personernes navn, e-mail, fødselsdato, køn og nationalitet (til brug på startnummeret).

Kan jeg foretage en samlet virksomheds-/gruppetilmelding?

Virksomheder, klubber og andre grupper, der ønsker at tilmelde og evt. betale samlet, kan foretage en gruppe- / virksomhedstilmelding. Det gøres ved at oprette en profil for gruppen i tilmeldingsmodulet, og herefter er det muligt at vælge, om administrator tilmelder de øvrige deltagere som gruppe, eller om de enkelte deltagere skal tilmelde sig selv.

Hvordan kan jeg betale?

Det er muligt at betale med Dankort, Visa/Dankort, VISA, Euro Mastercard, Visa Electron, Diners Club, MobilePay Online og Maestro (vær opmærksom på, at gebyrer kan variere).

Desuden kan der ved gruppetilmelding/virksomhedsaftaler betales via faktura eller EAN-faktura ((CVR-nr. påkrævet).

Kan jeg fortryde mit køb?

I henhold til Forbrugeraftaleloven om handel på internettet har arrangørerne det fulde produktansvar. Deltageren (køberen) har jf. Forbrugeraftaleloven om handel på internettet ingen fortrydelsesret, idet rekreative fritidsaktiviteter ikke fremgår af aftalen.

Det er muligt at overdrage sit startnummer til en anden person. Læs mere nedenfor.

Modtager jeg en bekræftelse på min tilmelding?

Alle personer, der foretager en tilmelding, modtager en kvittering per e-mail. Modtager du ikke nogen kvittering, kan det skyldes, at den er havnet i dit spam-filter, eller at du har oplyst forkert e-mail ved tilmelding. I så fald bedes du rette henvendelse til kundeservice.

Hvordan kan jeg rette mine deltageroplysninger efter tilmelding?

Hvis dine personlige data ændrer sig, efter du har tilmeldt dig, bedes du logge ind på din tilmeldingsprofil med de login-oplysninger, du har modtaget på e-mail, og opdatere oplysningerne. Det er dit ansvar, at alle informationer er opdateret til enhver tid. Det er særligt vigtigt, at vi har registreret den korrekte e-mail, da al deltagerinformation udsendes per e-mail. Hvis du desuden ønsker vigtig deltagerinformation – fx dit startnummer – tilsendt per sms, skal du oplyse dit mobilnummer.

Har du problemer med at opdatere dine oplysninger, er du velkommen til at kontakte kundeservice. Husk at oplyse ordrenummer ved enhver henvendelse til kundeservice.

Kan jeg få mit navn og flag på mit startnummer?

Alle, der tilmelder sig senest den 22. april 2018, får automatisk deres fornavn og nationalitetsflag trykt på startnummeret. Dette er ikke muligt ved tilmelding fra og med den 23. april.

Jeg er forhindret i at stille op og vil gerne overdrage mit startnummer til en anden. Kan jeg det?

Ja, du kan overdrage dit startnummer til en anden person mod et gebyr på 100 kr. samt 15 kr. i administrationsgebyr. Der gøres opmærksom på, at uautoriseret brug af et startnummer kan føre til diskvalifikation. Navn og nationalitetsflag kan ikke ændres, såfremt overdragelse sker senere end 22. april. I dette tilfælde vil den deltager, som startnummeret overdrages til, få et blankt startnummer.

Læs, hvordan du overdrager dit startnummer her

Hvordan afhenter jeg mit startnummer?

Dit startnummer skal afhentes på Telenor Copenhagen Marathon Expoen. For at få udleveret dit startnummer, skal du fremvise dit startkort, som du modtager per e-mail inden løbet. Har du ikke mulighed for at hente dit startnummer på expoen, kan du få en ven eller et familiemedlem til at hente det for dig ved fremvisning af startkortet. Afhentning af startnummer på løbsdagen vil være muligt, og udlevering foregår i information i start- og målområdet. Dette sker på eget ansvar, og forsinkelser som følge af f.eks. trafikale problemer, kø til afhentningsstedet og lign. påhviler alene deltageren.

Hvordan foregår tidtagningen?

Tidtagning sker ved hjælp af en chip, som er integreret i startnummeret. Det er vigtigt, at startnummeret ikke bøjes eller manipuleres, da dette vil kunne skade chippen.

Deltagerens officielle tid er en nettotid. Der registreres en starttid, når deltageren krydser startstregen, og mellemtider for hver femte kilometer og halvmaraton samt en sluttid, når deltageren krydser målstregen.

Vindertiderne samt mesterskabstider (ved evt. afvikling af DM) afgøres udelukkende på bruttotider, det vil sige fra startskuddet lyder, uagtet løberens placering i feltet, til løberen krydser målstregen.

Er der en tidsgrænse?

Ja, der er en tidsgrænse på 6 timer netto for hele distancen og 3 timer netto for halvmaraton. Læs mere her

Hvornår kan jeg indlevere og afhente min bagage?

Bagageindleveringen i start- og målområdet åbner kl. 7.30 og lukker kl. 17.00.

Hvordan får jeg min deltager-T-shirt?

Din deltager-T-shirt fra Nike skal afhentes på Telenor Copenhagen Marathon Expoen samtidig med, at du afhenter dit startnummer. Du vælger T-shirt-størrelse ved afhentning.

Kan jeg deltage i kørestol eller med babyjogger?

Blinde og fysisk udfordrede personer kan deltage under hensyntagen til andre løbere. Medbringes særligt udstyr, herunder kørestole eller babyjoggere, skal dette ske efter forudgående aftale med løbets arrangører.

Hvem arrangerer Telenor Copenhagen Marathon?

Telenor Copenhagen Marathon arrangeres af Sparta Atletik & Motion. Løbets hovedsponsor er teleselskabet Telenor.

Hvordan kommer jeg i kontakt med arrangørerne?

Kundeservice kan træffes mandag til torsdag kl. 10.00 – 17.00 og fredag kl. 10.00 – 15.00:

[email protected]
Tlf.: +45 35 26 69 00
Gunnar Nu Hansens Plads 11
2100 København Ø

Husk at have dit ordrenummer parat ved alle henvendelser.

Share this with your friends ...Tweet about this on TwitterShare on Facebook